Jabir ibn Hayyan Chemical Society

انجمن شیمی جابربن حیان

Jabir ibn Hayyan Chemical Society

انجمن شیمی جابربن حیان

Jabir ibn Hayyan Chemical Society

.Jabir ibn Hayyan Chemical Society is a forum for raising awareness of chemistry students and all those interested in chemistry

طبقه بندی موضوعی

منابع درسی ضروری برای شیمی آلی

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۱۱ ب.ظ

 

در این مطلب سعی بر آن شده است تا داوطلبان را یاری کنیم تا در درس شیمی آلی درصد بالایی بدست آوردند.

 

برای همین منظور ابتدا داوطلبان را به دو دسته تقسیم می کنیم.


1) داوطلبانی که تمایل دارند درصد های بالای 70 درصد در کنکور ارشد بدست آورند.  

2) داوطلبانی که تمایل دارند با صرف وقت کمتر درصد مطلوبی بدست آورند.

 

 

 

1)     برای داوطلبانی که درصد های بالای 70 یا حتی 80 درصد از شیمی آلی مد نظر آنان است ابتدا توصیه می کنیم که یک بار کتاب های مرجع را دوره کنند. برای این کار یک بار خواندن کتاب هایی مانند موریسون- بوید، وولهارد و یا کری کفایت می کند. یکی از این کتاب ها کافی است و اصلآ و باز هم تاکید می کنم که اصلآ لازم نیست دو نسخه مانند بوید و وللهارد خوانده شود. بعد از آن بهتر است جزوه ی شیمی آلی دکتر اسلامی مطالعه گردد. پس از آن و یا همراه با مطالعه ی هر فصل مثلآ آلکان ها و یا آلکن ها می توانید تست های کنکور های سال های قبل و یا تست های تالیفی فاطمه زنوزی را هم استفاده کنید و از نکات آن برای آموختن استفاده نمایید. برای درس طیف سنجی کتاب پاویا ترجمه ی دکتر بهمن موثق کتاب خوبی است. مطالعه ی یک منبع خوب برای درس جداسازی و شناسایی مواد آلی هم کمک شایانی به شما خواهد کرد. بسیاری از تست های شناسایی که در کنکور از آن ها سوال می آید در این منابع به وفور یافت می شوند. برای دست یابی به تست های تالیفی و با کیفیت بالا مجموعه کتاب های سنجش تحت عنوان کتاب های تسلط بسیار بسیار توصیه می شود.

 

 

2)     داوطلبانی که درصد های حدود 50 مد نظر آنان است می توانند جزوه ی دکتر اسلامی، تست های فاطمه زنوزی و مجموعه تست های سال های گذشته تحت عنوان کتاب های سنجش تسلط و سنجش طلایی را مطالعه کنند.


 

http://www.sanjeshserv.ir

  

  • ۹۳/۰۲/۰۹
  • حسین مصطفی زاده