Jabir ibn Hayyan Chemical Society

انجمن شیمی جابربن حیان

Jabir ibn Hayyan Chemical Society

انجمن شیمی جابربن حیان

Jabir ibn Hayyan Chemical Society

.Jabir ibn Hayyan Chemical Society is a forum for raising awareness of chemistry students and all those interested in chemistry

طبقه بندی موضوعی

منابع درسی ضروری برای شیمی‌فیزیک

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۱۵ ب.ظ


کتب درسی مرجع شیمی‌فیزیک عبارتند از شیمی‌فیزیک لواین، شیمی‌فیزیک اتکینز، شیمی کوانتومی لواین، طیف‌سنجی مولکولی بنول یا هولاس. طبیعی است که تسلط بر کتب فوق برای هر دانشجوی شیمی بعنوان بخشی از برنامه دوره کارشناسی ضروری است. اما حجم زیاد این کتب، مطالعه درس شیمی‌فیزیک را برای آمادگی در آزمون کارشناسی ارشد دشوار می‌سازد. درنتیجه در ادامه به معرفی کتب کمکآموزشی که این مسیر طولانی را تا حد زیادی کوتاه می‌کند، می‌پردازیم. براس سادگی داوطلبان را به دوسته تقسیم می‌کنیم، داوطلبانی که درصد بسیار بالا (بالای 70) و داوطلبانی که درصد معقول (بالای 40) از این درس می‌خواهند.

 



داوطلبان درصد بالا: برای داوطلبان درصد بالا کتاب شیمی‌فیزیک سالاری از انتشارات پارسه کتاب مناسبی است که تقریبا کلیه مباحث مورد نیاز را به طور کامل پوشش داده است. با توجه به حجم بالای این کتاب، این منبع به دانشجویانی توصیه می‌شود که تصمیم دارند بیش از 9 ماه برای آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد صرف کنند. کتاب 1111 تست طبقه‌بندی شده آرش تیرانداز نیز برای پوشش سوالات چهارگزینه‌ای کتاب بسیار مناسبی است.

 

داوطلبان درصد معقول: برای داوطلبان درصد معقول کتاب شیمی‌فیزیک انتشارات سازمان سنجش یک کتاب با حجم کمتر اما پوشش کافی مطالب است. کتاب 1111 تست طبقه‌بندی شده آرش تیرانداز نیز برای پوشش سوالات چهارگزینه‌ای کتاب بسیار مناسبی است.

 

 

توجه کنید دز طی مطالعه کتب کمک‌آموزشی فوق، هر جا که احساس کردید احتیاج به مطالعه عمیقتری از مباحث دارید می‌توانید به کتب مرجع مراجعه کنید.

 

 

http://www.sanjeshserv.ir

  

 

  • ۹۳/۰۲/۰۹
  • حسین مصطفی زاده